Entrevista David Victori: ‘En Bigas Lunas és el meu mestre’


El curtmetratge ‘La culpa’, del director i guionista manresà David Victori, és un dels finalistes del Festival Mundial de Curtmetratges de YouTube, Your Film Festival. El curt s’ha situat al Top 10 entre més de 15.000 propostes, gràcies als vots dels usuaris del popular portal d’internet. Els deu curts finalistes seran projectats el proper 2 de setembre, a la Mostra de Venècia, on el director Ridley Scott escollirà entre els finalistes al director d’un nou curt de 500.000 dòlars, amb Michael Fassbender com a protagonista.

T’ha sorprès ser un dels pocs privilegiats finalistes d’arreu del món?
I tant, i més al saber que s’hi havien presentat 15.000 curts. Porto molts anys fent curts i, durant molt de temps, jo he sigut dels que es quedaven fora.

Per què creus que el teu curt ha arribat tan lluny?
És un curt fet amb gent amb molts anys d’experiència, professionals molt preparats en cada departament i, sobretot, gent amb molt de talent.
Tant els actors, com el músic, com l’equip de foto, vestuari, etc. són tot gent que fa molt i molt bé la seva feina, amb molta passió i carinyo i això es nota. El bon resultat que té el curt és sobretot gràcies a ells.

Com defineixes ‘La culpa’?
El meu curt és un thriller psicològic amb pinzellades de cinema fantàstic. És com una metàfora que intenta parlar del sentiment de la culpa.

Què et semblen els treballs de la resta de candidats?
Hi ha varies de les pel·lícules que m’agraden molt. Uns per la seva professionalitat i el ben explicades que estan les històries, i altres perquè per si soles són peces molt emocionants. La varietat d’estils és molt interessant.

Creus que el festival mundial de YouTube pot acabar sent un nou referent cinematogràfic?
Si manté aquest nivell en el premi, segur que sí. Aquest festival, funcionant d’aquesta manera, tindrà varis moments que se’n parlarà; especialment durant la final i, sobretot, un cop feta la nova pel·lícula que generi el premi del festival. Segur que aquest festival serà un referent molt aviat.

Què ha significat per a tu haver treballat amb Bigas Luna?
Per mi, en Bigas és el meu mestre. Qui em va ensenyar les primeres coses que vaig aprendre en la forma d’explicar històries.
És un artista en cada cosa que fa, en el cine, en la pintura però sobretot en la vida en general.

Poder treballar amb Ridley Scott i Michael Fassbender, ja és un somni a tocar?
És sobretot una gran oportunitat per la meva carrera. Un gran impuls. Seria la manera de fer-me conegut ràpidament i a més tenir l’oportunitat de rodar una nova pel·lícula envoltat de professionals de primer ordre.

Al marge d’aquest èxit, quins nous projectes tens entres mans?
El que és més immediat és ‘Fill de Caín’ una pel·lícula dirigida per Jesús Monllaó i produïda per Sebastian Mery amb José Coronado i Julio Manrique de protagonistes. És el meu primer llarg com a guionista que he escrit junt amb Sergio Barrejón. És l’adaptació de ‘Fill de Caín’ d’Ignacio García-Valiño i n’estic molt orgullós. Crec que serà una ‘pel·li’ que agradarà molt.

Entrevista: Ramon Texidó | Diari Maresme








Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.